Friday 23 March 2018

컴캐스트 직원 스톡 옵션


Comcast 종업원 주식 옵션
2011 EMPLOYEE STOCK PURCHASE PLAN.
펜실베니아 법인 인 COMCAST CORPORATION은 Comcast-NBCUniversal 2011 직원 주식 구매 계획 (& # 147; 계획 & # 148;)을 개정하고 다시 설명합니다. 본 계획은 합작 회사 및 모든 참여 회사의 적격 직원이 Comcast Corporation의 보통주를 구입하도록 장려하고 촉진함으로써 해당 직원에게 회사의 개인 지분을 제공하고 장래의 유인을 유지하도록하기위한 것입니다 합작 투자 및 참여 기업의 고용에서 본 플랜은 직원 주식 매입 계획 & # 148;의 자격 요건을 충족하지 못하는 회사의 의도입니다. 윤리 강령 423 항의 의미 내에서
(a) & # 147; 계정 & # 148; 란 급여 공제를 받기 위해위원회를 대신하여 설립 된 부기 계좌를 의미한다.
(b) & # 147; 제휴사 & # 148; 어떤 사람과 관련하여, 직접적으로 또는 간접적으로, 그러한 사람에 의해 통제되거나, 그 사람에 의해 통제되거나, 그러한 사람과 공통적으로 통제하는 다른 사람을 의미합니다. 이 정의의 목적을 위해, 용어 & quot; 제어 & quot; 여기에는 & # 148; & # 148; & # 147; & # 148; & # 148; & # 148; 투표권의 소유, 계약 또는 기타 방식을 통 하든지간에, 해당 인물의 경영 및 정책 방향을 지휘하거나 유발할 권한을 직접 또는 간접적으로 소유하는 것을 의미합니다.
(c) & # 147; 게시판 & # 148; 회사의 이사회를 의미합니다.
(d) & # 147; 중개 계정 & # 148; 란 각 참여자에 대하여 회사가 계획안에 따라 설립 한 중개 계좌를 의미하며, 이 계좌에는 본 계획에 따라 구매 한 주식이 적립됩니다.
(e) & # 147; 통제 변경 & # 148; 는 그러한 거래 또는 일련의 거래가 그러한 거래 또는 일련의 거래 직전에 제 3 자였던 사람이 회사의 경영진을 지휘 할 수있는 능력을 가진 회사의 당시 발행 된 유가 증권을 소유하고있는 거래 또는 일련의 거래를 의미하며, 이는 이사회의 재량에 따라 결정됩니다. 위원회는 하나 이상의 제안 된 거래가 완료되면 통제 변경이 이루어져야한다고 결정할 수도 있습니다. 이사회의 결정은 최종적이며 구속 적입니다.
(f) & # 147; 코드 & # 148; 개정 된 1986 년 국세청 (Internal Revenue Code)을 의미합니다.
(g) & # 147; 위원회 & # 148; 이사회 또는 그 대리인의 보상위원회를 의미합니다.
(h) & # 147; 회사 & # 148; 합병, 합병, 그 전부 또는 실질적으로 모든 자산의 취득 또는 기타의 방법에 의한 후임을 포함하여 펜실베이니아 주 컴캐스트 법인을 의미합니다.
(i) & # 147; 보상 & # 148; 은 Form W-2에보고 된 적격 직원의 임금 (즉, 강령 3401 (a) 항에 정의 된 임금 및 참여 회사가 직원에게 서면으로 제출해야하는 모든 보상금을 의미 함) (현금 및 현금 이외), 이사하는 비용, 이연 보상 및 복지로 인하여 상환 된 회사로부터 6041 (d) 및 6051 (a) (3) 항에 의거 한 성명서 급여 감축 기여금 및 윤리 강령 125 또는 402 (a) (8)에 의거하여 총소득에 포함되지 않는 선택 출자금을 포함하여
(j) & # 147; 발효 일 & # 148; 란 15 항에 언급 된 발효 일을 의미한다.
(k) & # 147; 선거 양식 & # 148; 란 자격있는 직원이 계획에 따라 급여 공제를 통해 주식을 구매하기 위해 선거를하기 위해 사용하는위원회가 수용 할 수있는 서면 또는 전자 형식을 의미합니다.
(l) & # 147; 적격 직원 & # 148; 부적격 직원이 아닌 직원을 의미합니다.
(m) & # 147; 적격 고용주 & # 148; 합작 투자 및 합작 투자의 자회사를 의미하며,
(1) 제 2 조 (p) (3) 항에 의거하여 언급 된 자회사를 제외한 미합중국 이외의 관할지의 법률에 따라 조직 된 자회사; 또는.
(2)위원회가 달리 규정 한 경우를 제외하고는, 참여 기업인 & lt; 참여 기업 & Comcast Corporation 2002 종업원 주식 매입 계획에 정의 된대로.
(n) & # 147; 직원 & # 148; 은 참여 회사가 고용하고 해당 참여 회사의 장부 및 기록에 직원으로 지정된 모든 직원을 말하며, 직원 & # 148; 다음을 포함해서는 안된다 :
(1) 단체 교섭 협약이 적용되는 개인.
(2) 제 2 항 (p) (3)에 달리 규정 된 경우를 제외하고, 참가 회사 또는 그 개인을 신고하지 않은 개인에 대한 미국 직원의 급여를받지 않은 개인. W-2 양식에 대한 임금 보상;
(3) 참여 기업의 근로자 복리 후생 계획 참여 참여를 제외시키는 참여 기업과의 계약을 체결 한 개인 (해당 개인이 특정 목적을 위해 직원으로 취급되거나 분류되는 경우를 포함하되 본 계획에 참여할 수있는 자격); 과.
(4) 해당 개인이 제 3 자 또는 참여 회사에 의해 소급하여 직원으로 재 특성화 되더라도, 참여 회사가 종업원으로 분류되지 않은 개인.
(o) & # 147; 공정한 시장 가치 & # 148; 은 증권 거래소에 상장되거나 상장 된 주요 국가 증권 거래소의 주식 당 종가 (증권 거래소 자동 계좌 시스템 협회 (National Securities System Automated Quotation System, & # 147; NASDAQ & # 148;), 또는 그러한 교환이나 시스템 상에 열거되지 않거나 상장되어 있지 않은 경우, 이사회 나위원회가 합리적으로 결정한 공정 시장 가격. 결정은 결정적입니다.
(1) 유니버설 올랜도를 제외한 모든 참여 고용인의 고용인에게, 고용 개시일 현재 :
나는. 참가 회사가 전임으로서 90 일 미만 동안 지속적으로 고용 한 사람;
ii. 참여 기업이 1 년 미만의 시간 동안 파트 타임으로 계속 고용 한 경우;
iii. 위원회가 별도로 정한 경우를 제외하고는, (i) 미국 이외 지역의 관할 법률에 따라 조직 된 자회사 또는 (ii) 주 업무 장소가 미국 이외의 지역에있는 직원; 또는.
iv. 해당 개인이 인턴십으로 고용 된 참여 회사 또는 임시 직원으로 고용 된 개인입니다. 또는 간헐적 인 & # 148; & # 148; 모두 균일하게 적용되는 인사 정책에 따라야합니다.
이 조항 (2) (p) (1)의 목적 상, 직원이 일주일에 20 시간 미만으로 일하는 경우 파트 타임으로 고용됩니다. 이 2 항 (p)의 목적 상, 종업원이 일주일에 20 시간 이상 관례로 근무하는 경우 종업원은 전임으로서 고용됩니다.
(2) 유니버설 올란도 직원의 경우, 개시 예정일 현재 :
나는. 참가 회사가 전임으로서 90 일 미만 동안 지속적으로 고용 한 사람;
ii. 참여 기업이 1 년 미만의 시간 동안 파트 타임으로 계속 고용 한 경우;
iii. 위원회가 별도로 정한 경우를 제외하고는, (i) 미국 이외 지역의 관할 법률에 따라 조직되거나 (ii) 주 업무 지역이 미국 이외의 지역에있는 자회사에 고용 된 직원; 또는.
iv. 해당 개인이 인턴십으로 고용 된 참여 회사 또는 임시 직원으로 고용 된 개인입니다. & quot; 간헐적 & & quot; 또는 계절에 따라 & # 148; 모두 균일하게 적용되는 인사 정책에 따라야합니다.
이 항 (2) (p) (ii)의 목적 상 유니버설 올랜도가 직원을 캐주얼 직원으로 분류하면 직원은 파트 타임으로 고용됩니다. 이 항 (2) (p) (ii)의 목적 상 유니버설 올란도가 직원을 정규 직원으로 분류 한 경우 종업원은 전임으로서 고용됩니다.
(q) & # 147; 합작 투자 & # 148; 델라웨어 유한 책임 회사 인 NBCUniversal, LLC를 의미합니다.
(r) & # 147; 오퍼링 & # 148; 본 계획에 따라 회사가 적격 직원에게 주식을 제공하는 것을 의미합니다.
(들) & # 147; 제안 개시일 & # 148; 란 2011 년 7 월 1 일 이후 시작되는 각 1 월 1 일, 4 월 1 일, 7 월 1 일 및 10 월 1 일의 첫날을 계획 종료일까지 의미합니다.
(t) & # 147; 제공 기간 & # 148; 은 개시 개시일로부터 다음의 해약 종료일까지의 기간을 의미한다.
(u) & # 147; 종료 날짜 & # 148; 은 개시 행사가 끝난 다음 3 월, 6 월, 9 월 및 12 월의 마지막 날 또는 종료 이벤트와 관련하여 설정된 기타 제공 종료일을 의미합니다.
(v) & # 147; 참가자 & # 148; 이란위원회가 수립 한 절차에 따라 선거 양식을 적시에위원회에 제출 한 적격 직원을 의미합니다.
(w) & # 147; 참가 회사 & # 148; 이사회 또는위원회에 의해 수시로 제외되도록 지정된 유자격 고용주를 제외한 모든 유자격 고용주를 의미합니다. 앞에서 언급 했음에도 불구하고위원회 또는위원회는 적격 고용주가 제 2 항에 따라 참가 회사가되는 것을 회사의 임원 또는 회사의 두 명 이상의 임원으로 구성된위원회에서 제외시키는 권한을 위임 할 수 있습니다.
(x) & # 147; 급여 공제 & # 148; 란 5 항에 설명 된 바와 같이 계획에 따라 참가자 보상에서 원천 징수 한 금액을 의미합니다.
(y) & # 147; 사용자 & # 148; 개인, 법인, 파트너십, 협회, 신탁 또는 기타 단체 또는 조직을 의미합니다.
(z) & # 147; 계획 & # 148; 은 본 문서에서 규정하고 수시로 개정 될 수있는 Comcast-NBCUniversal 2011 직원 주식 매입 계획을 의미합니다.
(aa) & # 147; 계획 해지 날짜 & # 148; 다음 중 가장 초기의 것을 의미합니다.
(1) 계획에 따라 제 9 항에 명시된 최대 주식수가 발행 된 오퍼링 종료일. 또는.
(2) 제 14 항에 규정 된 바와 같이 이사회 또는위원회가 계획을 종료하기로 선택한 날짜.
(bb) & # 147; 구매 가격 & # 148; (1) 개시일의 주당 공정 시장 가격 또는 거래일이 아닌 날 이후 다음 거래일 또는 (2) 주당 공정한 시장 가치 중 낮은 금액의 85 %를 의미합니다. 또는 거래 시작일이 아닌 날이있는 경우, 거래 종료일 직전 거래일에 거래가 종료됩니다.
(cc) & # 147; 주식 & # 148; 은 Comcast Corporation 클래스 A 보통주 (액면가 $ 0.01)를 의미합니다.
(dd) & # 147; 자회사 & # 148; 이라 함은 합작 회사가 지배하는 합작 회사의 계열사를 말한다.
(ee) & # 147; 후임 인 관심 분야 & # 148; 참가자의 집행자 또는 행정관 또는 계획에 의거 한 참가자의 권리가 유언이나 강요 및 유통 법에 따라 통과 한 다른 사람 또는 단체를 의미합니다.
(ff) & # 147; 이벤트 종료 & # 148; 다음 이벤트 중 하나를 의미합니다.
(1) 회사 청산; 또는.
(2) 통제 변경.
(gg) & # 147; 제 3 자 & # 148; "제 3 자"및 "제 3 자"라는 용어가 해당 개인의 계열사와 함께 제공되는 경우, 모든 개인을 의미합니다. 회사 또는 계열사는 포함하지 않습니다.
(hh) & # 147; 해지 양식 & # 148; 이라 함은 제 7 항 (b) 호에 따라 직원이 제공 기간 중 참여를 중단하기 위해 사용하는위원회가 수락 할 수있는 서면 또는 전자 형식을 의미한다.
(ii) & # 147; 유니버설 올랜도 & # 148; Universal City Development Partners, Ltd. 및 그 자회사를 의미합니다.
(a) 자격. 모든 적격 직원은 본 플랜에 참여할 수 있습니다.
(b) 참가 개시. 적격 직원은 선거 양식을 작성하고 해당 선거 양식이 적용되는 첫 번째 오퍼링의 제공 개시일 직전 달 15 일 또는 그 이전에위원회에 제출함으로써 참가자가됩니다. 참가자에 대한 급여 공제는 급여 공제에 대한 승인이 발효되는 해당 제안 개시일 이후에 종료되는 첫 번째 급여 기간부터 시작하며, 제 7 조에 따라 참가자가 더 일찍 종료하지 않는 한, 계획 종료일에 종료됩니다. 비).
플랜은 오퍼링이 이사회 나위원회에 의해 승인 된 후에 시작되어 플랜에서 종료되는 일련의 오퍼링에 의해 실행됩니다.
종료 날짜. 오퍼링은 첫 번째 오퍼링 기간의 첫날부터 시작하여 (해당 오퍼링 기간이 이사회 또는위원회의 승인을받은 경우) 각 계획 기간 동안 축적 된 보수 및 계획 종료일로 끝나는 보수와 관련하여 이루어져야합니다. 모든 오퍼링에 대해 사용할 수있는 주식은 제 9 (a) 항에 의거하여 결정된 바와 같이 모든 오퍼에 대해 본 플랜에 따라 발행 될 수있는 최대 주식 수와 다음에 따라 참가자가 구매 한 실제 주식 수를 차감 한 것입니다. 제공 기간 동안 모든 참가자가 구매할 수있는 주식의 최대 수는 1,500을 초과하지 않아야합니다. 기한 종료일에 대한 계획에 따라 구매할 총 주식수가 사용 가능한 최대 주식 수를 초과하는 경우 이사회 또는위원회는 다음과 같이 거의 균일 한 방식으로 인도 및 분배가 가능한 주식의 비례 할당을해야합니다. 실용적이며 공정하고 공평하다고 결정할 때 적용되지 않는 계좌 잔고는 제공 종료일 이후 가능한 한 빨리 참가자들에게 반환되어야한다.
(a) 급여 공제액. 선거 양식에서, 적격 직원은 해당 기간 동안 끝나는 각 급여 기간 동안 급여의 15 %를 초과하지 않는 급여 공제를 선택할 수 있습니다. 단, 급여 공제의 최대 금액은 (Comcast Corporation 2002 Employee Stock Purchase Plan에 따라 해당 연도에 대한 급여 공제액 포함)이 12,500 달러를 초과하지 않아야하며, 또는 보상금이 United 이외의 통화로 표시된 참가자의 경우 위원회가 결정한 해당 현지 통화로 표시된 금액을 미국 달러로 환산한다.
(b) 참가자 & # 146; 계정. 제 5 항 (a)에 따라 참가자에 대한 모든 급여 공제는 계획에 의거하여 참가자의 계좌로 적립됩니다.
(c) 급여 공제액의 변화. 참가자는 오퍼링에 적용되는 오퍼링 종료일 이전의 언제든지위원회에 종료 양식을 제공함으로써 오퍼링 기간 동안 급여 공제를 중단 할 수 있습니다. 오퍼링 중에는 그러한 오퍼링에 대한 급여 공제 금액의 변경을 포함하되 이에 국한되지 않는 다른 변경 사항을 적용 할 수 없습니다. 참가자는 차기 제안에 대한 급여 공제 금액을 변경하기 위해 제안 개시 직전 달 15 일 또는 그 이전에위원회에 그러한 변경을 서면 통지 (또는위원회가 정한 절차에 따라 다른 형식으로 통지)함으로써 변경할 수 있습니다 그러한 변경이 유효한 오퍼링 날짜.
(a) 일반적으로. 각 오퍼링 해지일에 각 참여자는 오퍼링 해지일 현재 참여자의 계정에 적립 된 잔액을 매수 가격으로 나누어 얻은 몫에 해당하는 전체 주식 수를 반올림 한 구매 가격으로 구매 한 것으로 간주됩니다 그 다음 가장 낮은 전체 공유로. 에 의해 구매 된 것으로 간주되는 주식.
계획에 따른 참가자 (제 11 항에 따라 원천 징수 한 주식을 제외한 순)는 행사 종료일 이후 가능한 한 빨리 참가자 중개 계좌에 적립됩니다.
(b) 이벤트 종료. 회사는 참가자들에게 최소 30 일 & # 146; 해지 이벤트가 완결 될 것으로 예상되는 날짜 이전에 통지 (또는 실행 불가능할 경우, 합리적으로 실행 가능한 짧은 통보)를하십시오. 회사가 그러한 통지를 한 후 20 일 (또는 이사회 또는위원회가 합리적으로 결정할 수있는 조기의 날짜)은 미 지불 된 오퍼링에 대한 오퍼링 종료일을 구성합니다.
(c) 부분 공유 및 최소 주식 수. 계획에 따라 분수의 주식을 발행해서는 안됩니다. 플랜에 따른 주식 매입에 계정을 적용한 후에 남은 계정에 적립 된 금액은 제 11 항의 원천 징수 세가 적용되지 않는 범위 내에서 다음 계승 제공에 대한 참가자 계정에 적립됩니다 , 또는 참가자 선거시, 해당 종료일 종료 후 가능한 한 빨리이자로 참여자에게 반환됩니다.
(d) 매입 권의 양도 가능성. 계획에 따라 주식을 구입할 권리는 유언이나 강요 및 배제 법 이외의 다른 것으로 양도 될 수 없으며 본 계획에 의거 한 주식 매입 권한은 참가자의 평생 동안 참가자.
(a) 계정. 7. (c) 항에 규정 된 경우를 제외하고는, 오퍼링 기간 동안의 계정.
(b) 참가 정지. 참가자는 오퍼링 기간 동안 언제든지위원회에 종료 양식을 제공함으로써 오퍼링 기간 동안 급여 공제를 중단 할 수 있습니다. 단, 참가자의 급여 공제는 관련 기간내에 중단되어야합니다 NBC 유니버설 캐피탈 누적 계획, 컴캐스트 회사 퇴직 - 투자 계획 또는 기타 계획, 프로그램 또는 약정의 규칙에 따라 참가자의 어려움을 철회 할 수 있습니다. 그로 인해 계획에 대한 기부 중단은 참가자의 어려움 철수. 그러한 참가자의 계좌에 적립 된 모든 금액은 제 6 항에 따라 주식 매입에 적용되어야한다. 빈곤 퇴치로 인한 급여 공제 중단을 포함하여, 오퍼링 기간 동안 급여 공제를 중단 한 참가자는 참가자가 종료 양식을위원회에 제출 한 날 다음에 오퍼링에 참여할 자격이 있음.
(c) 고용 종료. 어떤 이유로 든 참가자의 고용이 종료되면 해당 참가자 계정으로 적립 된 모든 금액은 참가자에게 반환되거나 참가자 사망 후 참가자에게 반환됩니다. 후계자 - 관심 분야.
급여 공제와 관련하여 어떠한이자도 지급되거나 허용되지 않습니다.
(a) 최대 주식 수; 조정. 이 문단 9에서 제공된 조정을 조건으로, 총 계획안에 따라 본 계획에 따라 4,600,000 개 이상의 주식을 발행 할 수 있습니다. 본 플랜에 따라 인도 된 주식은 회사의 선택에 따라 그러한 목적으로 원래 발행 된 자기 주식 또는 주식 일 수 있습니다. 합병, 정리, 재조직, 자본 확충, 주식 배당, 주식 분할 또는 기타 유가 증권의 대체를 통해 주식이 다른 주식 또는 다른 증권 또는 주식의 주식으로 변경되거나 교환되는 경우 회사, 이사회 또는위원회는 본 계획에 의거하여 발행 할 수있는 주식의 수와 종류, 발행 예정 주식의 수와 종류, 그리고 매수 가격에 대한 적절한 주식 매입 선택권 . 계획 및 모든 관련 문서에서 구매 가격에 대한 언급은 조정 된 구매 가격을 참조해야합니다. & # 147; 주식 & # 148; 계획 및 모든 관련 문서에서이 항에 따라 조정 된 계획안에 의거하여 발행 할 수있는 주식의 적절한 수와 종류에 대한 언급이되어야한다. 위원회 또는위원회 조정은 본 플랜의 모든 목적에 대해 효과적이고 구속력을가집니다. 플랜에 따라 발행 된 모든 주식은 유효하게 발행되고, 전액 지급되며, 비 헤아릴 수 없습니다.
(b) 참가자의 주식에 대한이자. 참가자는 참가자 주식 중개 계좌에 주식이 기록 될 때까지 계획에 따라 제공되는 주식에 대해 아무런 이해 관계가 없어야합니다.
(c) 증권 계정에 대한 신탁 계정. 본 플랜에 따라 구매 한 주식은 행사 종료일 후에 가능한 한 빨리 참가자의 중개 계좌에 적립됩니다.
(d) 구매 제한. 이사회 또는위원회는 재량에 따라 계획에 따른 주식 매입 조건으로 그러한 주식 매입이 해당 증권법을 준수 함을 보증하는 데 필요하다고 판단 할 수있는 조건을 요구할 수 있습니다.
(e) 주식 매각의 제한. 이사회 또는위원회는 재량에 따라 참가자에게 부여 된 주식의 매매 조건을 요구할 수있다. (i) 해당 주식 매각이 관련 증권법을 준수하고 (ii) 이전에 주식을 구매 한 후 최소 보유 기간 (1 년을 초과하지 않아야 함)을 보장 할 필요가 있다고 판단한 조건의 중개 계좌 참가자에게 공제 된 주식 및 & # 146; 제 11 조에 따라 원천 징수 세를 납부하기 위해 적용된 주식이나, 제 11 조에 따라 고용을 종료 한 참여자의 중개 계좌에 적립 된 주식에 적용되지 않는 한, 중개 계좌는 매각되거나 양도 될 수있다. 사망 또는 장애.
참가 회사는 본 플랜과 관련하여 발생하는 모든 수수료 및 비용 (개별 연방, 주, 지방 또는 기타 세금 제외)을 지불해야합니다. 참가자가 종료 될 경우 해당 비용에 대한 비용이나 공제가 참가자에게 부과되지 않습니다.
플랜에 따른 참여 또는 급여 공제로 구매 한 주식을 대표하는 증서 배포시.
참가 기업은 참가 기업이 주식 매입과 관련하여 보류되어야한다고 결정할 때 각 참가자의 보상에서 모든 연방, 주, 도시 또는 기타 세금과 동등한 금액을 원천 징수 할 권리가 있습니다 본 계획에 따라 취득한 주식의 매각과 관련하여 주식의 인도 또는 양도 의무는 회사의 준수, 원천 징수 요건에 대한 회사의 만족도에 따라 결정됩니다.
참가자의 계획 참여와 관련하여 발생하는 모든 세금 부채는 과세 대상과 관련하여 지불해야하는 현금을 원천 징수하여 충당 할 수없는 경우, 그 이외의 경우 주식의 일부를 원천 징수함으로써 충족 될 수 있습니다 해당 법률에 따라 원천 징수 될 최소 세금 액수와 거의 같은 공정 시장 가치를 가진 플랜에 따라 신용 할 만하다.
계획서는 적격 직원에게 참여 회사의 고용을 계속할 수있는 권리를 부여해서는 안됩니다.
계획은위원회가 관리한다. 이사회와위원회는 그 계획을 해석하고 그 규칙과 관련된 규칙과 규정을 처방, 수정 및 폐기 할 권한을 가지며 그 밖의 모든 결정을 계획 이행에 필요하거나 적절하다고 판단하는 경우 변호인의 조언의 유무에 관계없이 권한을 갖는다. 위원회는 검토 및 감독 대상인 행정 업무를 회사의 적절한 임원 및 직원에게 위임 할 수있다. 이 제 13 항에 언급 된 사항에 대한 이사회와위원회의 결정은 결정적이고 구속력을 가진다.
위원회 또는위원회는 언제든지 본 계획을 종료 할 수 있으며 본 계획을 수시로 수정할 수 있습니다. 단, 본 계획의 종료시에는 본 계획에 의거하여 모든 주식 또는 급여 공제액 (아직 주식 매입에 적용되지 않은 범위)이 참가자에게 배분되어야하며, 회사가 주주의 승인을 구할 수 있다고 결정한 경우, 해당 계획에 따라 주식 또는 그 또는 그녀의 급여 공제에 대한 비례 지분을 주식 수매에 적용되지 않는 한도까지 보상받을 권리가 있습니다. 증권 거래위원회 또는 국세청 (Securities and Exchange Commission) 또는 국세청 (IRS)의 규정에 의해 요구되거나 권장되도록 결정된 경우, 또는 주식이 기재된 주식 거래 시스템 또는 시스템의 규칙 또는 기타 적용 가능한 경우 계획에 대한 계획 또는 수정안 법 또는 규정을 준수하고, 이사회 또는위원회가 그러한 주주 승인에 관한 선거 양식의 유효성을 조정할 수 있도록 추가로 제공합니다.
본 플랜은 원래 2011 년 1 월 29 일에 채택되었습니다. 이 플랜에 따른 첫 번째 제공 기간은 2011 년 7 월 1 일에 시작되었습니다.
(a) 일반적으로. 플랜에 따른 주식 매입은 적용 가능한 모든 법률, 규칙 및 규정, 그리고 필요한 경우 정부 기관의 승인을 받아야합니다.
(b) 증권법. 위원회는 개정 된 1933 년 증권법 및 1934 년 증권 거래법의 현 당시의 요구 사항을 준수하기 위해 필요하거나 적절하다고 판단되는 조건에 따라 본 계획에 따른 각 오퍼링을 그 밑에 증권 거래위원회 (Securities and Exchange Commission)가 공포 한 규칙 16b-3 (또는 이와 유사한 규칙)을 포함하여 개정되었습니다.
어떠한 참가자도 참가자 주식 중개인 계좌에 주식이 적립되기 전에 계획에 따라 주식 구입 권리를 양도, 소외, 판매, 양도, 담보 또는 기타 방해 할 수 없습니다. 양도, 소외, 판매, 양도, 질권 또는 기타 상한을 저지르는 시도는 무효이며 효력이 없습니다.
본 약관에서 요구되거나 허용되는 모든 통지는 개인적으로 전달되거나, 전화로 우송되거나, 1 등급 우편으로 발송되고 우송료가 선불로 지불되고 주소가 부여 된 경우에만 충분히 제공되어야합니다.
회사의 경우 :
하나의 컴캐스트 센터.
1701 JFK Boulevard.
필라델피아, PA 19103.
주의 : 법률 고문.
또는위원회가 제공 한 고지에 따라 제공된 다른 주소.
참가자에게 :
참가 회사와 수시로 주소가 지정된 주소 또는 어느 당사자가 서면으로 (또는위원회가 허용하는 기타 의사 소통 수단을 통해) 어느 한 당사자가 다른 당사자와 유사하게 고지함으로써 지정하는 다른 주소로 .
플랜은 회사의 승계인 또는 양수인의 이익을 구속하며 효력을 발생합니다.
본 플랜의 일부가 무효 또는 무효로 결정되는 경우, 그러한 결정은이 플랜의 나머지 조항에 영향을 미치지 아니하며, 효력을 상실하거나 무효화하거나 효력을 지속하지 않습니다.
본 플랜에 참여할 수있는 피고용인의 선거는 본 플랜의 조건과 본 계약의 준수에 동의 한 것으로 간주됩니다.
이 플랜은 적용 가능한 연방법에 의해 배제되지 않는 한 펜실베니아 연방 법률에 따라 해석됩니다.

컴캐스트.
필라델피아, Comcast Corporation (Nasdaq : CMCSA, CMCSK)은 Comcast 종업원 스톡 옵션의 비 종업원 보유자에게 가치를 부여 할 수있는 기회를 제공하는 이전에 발표 된 스톡 옵션 유동성 프로그램을 오늘 시작했다고 발표했다. 그들의 선택을 위해.
적격 한 비 종업원 유니버스는 약 4 억 1 천 2 백만 달러의 Black-Scholes 및 기타 옵션 가격 책정 모델을 참조하여 현재 가치로 총 약 4,180 만 개의 약 63,000 명의 보유자로 구성됩니다.
2002 년 11 월에 Comcast가 AT & amp; T Broadband Corp. 을 인수했을 때 AT & T Corp. 종업원 주식 옵션을 보유한 전직원은 옵션 전체 또는 일부를 Comcast Class A Common Stock의 옵션으로 전환했습니다. 이 옵션 보유자 중 다수는 Comcast Class A 특별 보통 주식에 대한 소수의 옵션 보유자와 함께 Comcast와의 지속적인 직원 제휴를하지 않습니다. 따라서 종업원 스톡 옵션의 전통적인 목적은 고용주의 이익을 종업원과 맞추기 위해 더 이상이 개인이 보유한 옵션에 적용되지 않습니다.
적격 옵션 보유자는 프로그램에 따라 옵션을 현금으로 수령 할 수 있지만 Comcast는이 제안을 통해 경제적 희석을 초래하지 않을 것입니다. 스톡 옵션 유동성 프로그램과 관련하여 컴캐스트의 금융 거래 상대방 인 JP 모건 체이스 은행 (JPMorgan Chase Bank)은 궁극적으로 프로그램 제공 비용을 지원할 것이다. 이는 JP 모건이 Comcast로부터 새로운 주식 옵션을 동시에 구매할 때 발생합니다. 옵션은 Comcast가 프로그램에서 옵션 보유자로부터 옵션을 구입할 때와 비슷한 경제적 조건을가집니다. 결과적으로 미사용 옵션 보유자에 대한 일회성 제안 완료시 미결제 옵션을 근간으로하는 주식수는 동일하게 유지 될 것입니다.
회사는이 옵션 보유자 그룹 서비스와 관련된 간접적 인 직원 근무 시간을 포함하여 지속적인 관리 비용을 없앰으로써 프로그램 혜택을 누릴 수 있습니다.
적격 옵션 소지자에게 우송되는 프로그램 자료에는 11 월 9 일에 만료되는 자발적인 제안 내용이 포함됩니다. 적격 옵션 보유자는 멜론 파이낸셜 코퍼레이션 (Mellon Financial Corporation)의 일부인 컴론 선출 에이전트 인 멜론 인 베스터 서비스 (Mellon Investor Services)가 제공하는 전용 콜센터뿐만 아니라 전용 웹 사이트를 통해 프로그램 정보에 액세스 할 수 있습니다.
Comcast Corporation (wwwcast)은 광대역 케이블 네트워크의 개발, 관리 및 운영과 프로그래밍 컨텐츠 공급에 주로 관여합니다. 회사는 미국 최대 케이블 회사로 2 천 1 백만 명이 넘는 케이블 가입자에게 서비스를 제공합니다. 회사의 콘텐츠 사업에는 Comcast Spectacor, Comcast SportsNet, E! 엔터테인먼트 텔레비전, 스타일 네트워크, G4techTV, 골프 채널, 국제 채널 및 야외 생활 네트워크. Comcast 클래스 A 보통주 및 클래스 A 특별 보통주는 나스닥 주식 시장에서 각각 CMCSA 및 CMCSK 기호로 거래됩니다.
A registration statement relating to the resale of the securities issuable upon exercise of the options to be issued to JPMorgan has been filed with the SEC but has not yet become effective. These securities may not be sold, nor may offers to buy be accepted, prior to the time the registration statement becomes effective. This news release shall not constitute an offer to sell, or the solicitation of an offer to buy, nor shall there be any sale of these securities in any State in which such offer, solicitation or sale would be unlawful prior to registration or qualification under the securities laws of any such State. The offering may be made only by written prospectus meeting the requirements of Section 10 of the Securities Act of 1933, as amended. Copies of the prospectus are expected to be available at a future date from J. P. Morgan Securities Inc., 277 Park Avenue, New York, NY 10172.
CONTACT: Press Contact: Tim Fitzpatrick, +1-215-981-8515, or Investor Contact: Leslie Arena, +1-215-981-8511, both of Comcast.
&부; 2017 Comcast. This website also contains material copyrighted by 3rd parties.

Comcast XFINITY TV → How do I sell my Comcast employee stock options?
2009-Mar-12 12:55 pm.
How do I sell my Comcast employee stock options?
My questions are:
How do I locate these stocks?
Once located, how do I liquidate them?
2009-Mar-12 1:19 pm.
2009-Mar-12 5:14 pm.
In a roundabout way it got me to Merrill-Lynch who are apparently the caretakers of these stocks.
Apparently my stock is worthless. (Currently it is selling at way below what I paid for it.)
2009-Mar-12 6:34 pm.
2009-Mar-13 3:59 am.
2009-Mar-13 10:57 am.
2009-Mar-13 1:56 pm.
edit for clarity: it is not actual stock but options only.

No Action, Interpretive and/or Exemptive Letter:
Response of the Office of Mergers and Acquisitions.
Division of Corporation Finance.
Robert A. Friedel.
Pepper Hamilton LLP.
3000 Two Logan Square.
Eighteenth and Arch Streets.
Philadelphia, Pennsylvania 19103-2799.
Stock Option Liquidity Program.
Dear Mr. Friedel:
In regard to your letter dated October 5, 2004, our response is attached to the enclosed copy of your correspondence. By doing this, we avoid having to recite or summarize the facts set forth in your letter. Each defined term in this letter has the same meaning as defined in your letter, unless otherwise noted.
Comcast Corporation plans to commence an option liquidity program to eligible holders of outstanding options. All of the eligible holders are former employees of Comcast or its subsidiaries. The U. S. Securities and Exchange Commission hereby grants an exemption from Rule 13e-4(f)(2)(ii) to permit Comcast to terminate withdrawal rights for tendered options at the end of the Election Period as described in your letter. In addition, the Commission grants an exemption from Rule 13e-4(f)(8)(i) to permit Comcast to exclude certain options and certain option holders from the program as described in your letter.
The staff of the Division of Corporation Finance will not object to the pricing structure, which contemplates that the final price will be neither known nor paid until after the Averaging Period ends. The staff of the Division of Corporation Finance will not recommend that the Commission take enforcement action under Rules 13e-4(f)(1)(ii) and 14e-1(b) if the total payment for transferred options is determined after the Election Period and during the Averaging Period as described in your letter. Finally, the staff of the Division of Corporation Finance will not recommend that the Commission take enforcement action under Rules 13e-4(f)(5) and 14e-1(c) if Comcast determines the total payment for options after the Election Period and pays holders for transferred options, as described in your letter.
Without necessarily concurring with your analyses and based solely on your representations and the facts presented in your letter, the foregoing exemptions from Rule 13e-4(f)(2)(ii) and Rule 13e-4(f)(8)(i) and the no-action positions expressed above are limited to the application of the rules to this option liquidity program. In granting this relief, we note specifically the compensatory objectives of the option liquidity program and the level of information that will be available to eligible holders regarding the program. The program should be discontinued, pending presentation of the facts for our consideration, in the event that any material change occurs with respect to any of those facts or representations.
In addition, we direct your attention to the anti-fraud and anti-manipulation provisions of the federal securities laws, including Sections 10(b) and 14(e) of the Exchange Act and Rule 10b-5 thereunder. The participants in the option liquidity program must comply with these and any other applicable provisions of the federal securities laws. The Division expresses no view with respect to any other questions that this program may raise, including, but not limited to, the adequacy of disclosure concerning, and the applicability of any other federal or state laws to, the program.
For the Commission,
By the Division of Corporation Finance,
Pursuant to delegated authority,
Mauri L. Osheroff.
Division of Corporation Finance.
Incoming Letter:
Pepper Hamilton LLP.
3000 Two Logan Square.
Eighteenth and Arch Streets.
Philadelphia, PA 19103-2799.
VIA FEDERAL EXPRESS.
Chief, Office of Mergers and Acquisitions.
Division of Corporate Finance.
Securities and Exchange Commission.
450 Fifth Street, N. W.
Washington, D. C. 20549.
Dear Mr. Breheny:
This letter supersedes and replaces our prior correspondence to you concerning Comcast Corporation, a Section 12(g) reporting company (" Comcast "). As we have previously discussed, we are acting as counsel for Comcast in connection with the proposed stock option liquidity program (the " Program ") to be implemented by Comcast for compensatory purposes to enable certain holders of its employee stock options to realize some value for their options. Upon consummation of the Program, (i) options to purchase Comcast common stock that constitute Eligible Options (as defined below) and that are tendered by option holders who elect to participate in the Program will be cancelled, (ii) JPMorgan Chase Bank or its affiliates (" JPMorgan ") will purchase from Comcast options with exercise prices and expiration dates matching those of the stock options that are tendered in the Program and with other terms customary for the over-the-counter (non-employee) options, (iii) JPMorgan will pay Comcast for such options an amount negotiated on an arm's length basis between Comcast and JPMorgan, in part by reference to Black-Scholes and other option pricing models, and (iv) Comcast will pay such amount, less certain costs incurred in providing the Program, to the option holders who tendered their Eligible Options in consideration therefor.
The Program has been fashioned in large part based on the structure of the stock option transfer program undertaken by Microsoft Corporation (the " Microsoft Program "), and the regulatory characteristics of the Program are analogous to those recently addressed by the Staff and by the Commission 1 in connection with the Microsoft Program.
I. Requested No-Action and Exemptive Relief.
We respectfully request that, in relation to the Program, the Staff grant Comcast relief from compliance with specific provisions of Rule 13e-4 of the General Rules and Regulations under the Securities Exchange Act of 1934, as amended (the " Exchange Act ") pursuant to Rule 13e-4(h)(9) thereof and that the Staff confirm that it will not recommend that the Securities and Exchange Commission (the " Commission ") take enforcement action pursuant to Rules 14e-1(b) and (c) thereof.
II. 그 회사.
Comcast is a developer, manager and operator of broadband cable networks and provider of programming content and is the largest cable operator in the United States. As of June 30, 2004, Comcast had approximately 2,500,000 shareholders of record and approximately 68,000 employees. As of June 30, 2004, Comcast had 1,358,616,278 shares of Class A Common Stock outstanding and 866,778,108 shares of Class A Special Common Stock outstanding. Both the Class A Common Stock and the Class A Special Common Stock are principally traded on the Nasdaq National Market of The Nasdaq Stock Market, Inc. 2.
III. The Eligible Options.
Comcast has outstanding employee options to purchase both Class A Common Stock and Class A Special Common Stock. In designing the Program, Comcast has determined that, in order to meet Comcast's compensation and personnel objectives, " Eligible Options " will be those employee options to purchase Class A Common Stock or Class A Special Common Stock that (i) expire in accordance with their terms after the closing of the Program (as defined below), and (ii) are held by option holders who are not, and since July 1, 2004 have not been, employees of Comcast or any of its subsidiaries (the " Eligible Optionees "). Neither officers nor directors of Comcast would be Eligible Optionees.
The Eligible Optionees hold outstanding options to purchase approximately 41,500,000 shares of Class A Common Stock (out of a total of approximately 96,990,000 such options held by all employee option holders as of June 30, 2004) and approximately 300,000 shares of Class A Special Common Stock (out of a total of approximately 58,712,000 such options held by all employee option holders as of June 30, 2004). All options to purchase Class A Common Stock or Class A Special Common Stock held by Eligible Optionees are fully vested and eligible for participation in the Program. Over 85% of the Eligible Options are "out-of-the-money" options, and a substantial majority of the Eligible Optionees hold only "out-of-the-money" options, in each case based on current trading prices of the Class A Common Stock and the Class A Special Common Stock.
The terms of the Eligible Options are governed by one of three employee benefit plans: (i) the Comcast Corporation 2002 Stock Option Plan (the " Comcast 2002 Plan "), (ii) the Comcast Corporation 2003 Stock Option Plan (the " Comcast 2003 Plan ") and (iii) the AT&T Broadband Corp. Adjustment Plan (the " Broadband Adjustment Plan " and, together with the Comcast 2002 Plan and the Comcast 2003 Plan, the " Plans "). The Comcast 2002 Plan and the Comcast 2003 Plan provide for the grant of options to purchase Class A Common Stock or Class A Special Common Stock to Comcast employees, officers and directors. The Broadband Adjustment Plan was adopted in connection with Comcast's acquisition of AT&T Broadband Corp. (" Broadband ") in 2002 (the " Broadband Acquisition ") and provided for the grant of options to purchase Broadband common stock to holders of AT&T Corp. employee stock options who were current or former Broadband employees or former AT&T Corp. employees as of the date of the Broadband Acquisition, and further provided for the substitution of Comcast Class A Common Stock as the stock that would thereafter be issuable upon exercise of the relevant stock options. 3 As a result of the change of control that occurred upon the completion of the Broadband Acquisition, the options granted under the Broadband Adjustment Plan remain outstanding for the balance of their remaining terms, with no early option termination upon termination of employment.
IV. Reasons for the Program.
The Program represents an important restructuring of Comcast's employee stock option program. It will enable Eligible Optionees to receive cash for their Eligible Options, thus enabling them to realize some value for their Eligible Options, the substantial majority of which are "out of the money."
From Comcast's perspective, the Program serves a number of important compensatory and personnel goals, including rationalizing the ownership of all employee options and reducing the option holdings of optionees who no longer contribute to Comcast's performance by encouraging a reduction in the relative holdings of employee options by former employees, and thereby increasing the relative holdings of employee options by current Comcast employees and freeing compensation resources to enable the future issuance to current and future Comcast employees of additional employee options or other equity-based incentives, subject to the board and its compensation committee's policies, applicable shareholder approvals and other requirements.
Comcast has determined that accomplishing these compensatory and personnel goals will contribute to a key objective of Comcast's overall compensation and personnel plans - focusing employee stock option and other equity-based incentives on the population most critical to Comcast's success - its current and future employees. The Program will facilitate achieving this objective, while enabling Eligible Optionees to receive cash for their Eligible Options.
The Program will also provide ongoing benefits through the elimination of up to $600,000 in annually-recurring expenses associated with the tracking and administration of the over 63,000 option accounts (in addition to any unallocated expenses of Comcast personnel involved in stock option administration), such amount to be applied to other aspects of Comcast's compensatory programs. The expenses described above vary with the number of accounts and not with the number of Eligible Options in each account, and therefore Comcast is offering to purchase all, but not less than all, of the Eligible Options of each Eligible Optionee who elects to participate in order to achieve one of the goals of the Program. Comcast expects that the Program will result in a significant reduction of such expenses.
V. Operation of the Program.
Participation in the Program will be entirely voluntary. Eligible Optionees will be able to elect to participate (or withdraw any election to participate) in the Program at any time during the Election Period (defined below). None of Comcast, Comcast's board of directors or JPMorgan will make any recommendation to option holders as to whether to participate in the Program. Each Eligible Optionee who elects to participate in the Program will have all of his or her Eligible Options cancelled in accordance with the Program. Eligible Optionees who do not elect to participate in the Program will continue to hold all of their options, which will remain outstanding on their current terms and conditions.
Comcast currently expects to distribute information regarding the Program to Eligible Optionees by mail at the commencement of the period (the " Election Period ") during which Eligible Optionees may elect to participate in the Program. The Election Period will run for at least 20 business days, unless extended. During the Election Period, Eligible Optionees will have access to a password-protected web-based system established to provide additional information about the Program. Eligible Optionees will have the option to participate in the Program either by completing and submitting the paper election form that will be mailed to them at the commencement of the Program, by completing a personalized electronic election form that will be available on the web-based system, or by confirming the election to a call center representative by telephone. 4.
The total cash payment to be received by a participating option holder for each Eligible Option tendered and accepted under the Program will be determined by reference to the average closing price for the applicable class of Comcast common stock underlying the Eligible Option during the Averaging Period. The " Averaging Period " will begin shortly after the Election Period ends and is currently expected to end approximately 10 trading days later. This period between the end of the Election Period and the beginning of the Averaging Period is needed to allow receipt and accurate, final tabulation of the elections (which, due to the number of Eligible Optionees, might exceed 63,000) and/or withdrawals of prior elections to participate. It is expected that many of such elections and/or withdrawals will be in paper form. This period is not expected to exceed one week (the amount of time deemed necessary to complete such tabulation).
By reference to the information to be provided by Comcast at the commencement of the Election Period, Eligible Optionees will be able to estimate the total payment they will receive for their options by referring to a table listing a number of possible total payment amounts based on a variety of indicated hypothetical average closing stock prices that may result during the Averaging Period, after factoring in the costs of administering the Program applicable to the particular Eligible Optionee. Additionally, with the initial package of information, each Eligible Optionee will receive instructions on how to log into the web-based system with a unique personal identification number (PIN). The web-based system will allow an Eligible Optionee to select a hypothetical average closing stock price from a list and to estimate the total net payment due under the Program based on that hypothetical average closing price. Eligible Optionees will also be able to obtain the same information by telephone by providing a hypothetical average closing stock price to a call center representative. At the end of the Averaging Period, information will be made available to each Eligible Optionee who elects to participate in the Program indicating the amount of his or her total payment.
If, as a result of market disruptions or the fact that the Comcast registration statement to be used by JPMorgan to sell shares of Class A Common Stock or Class A Special Common Stock in connection with the Program is not effective and available, there are fewer than a negotiated number of available trading days between the end of the Election Period and a date anticipated to be one month thereafter, the Program will be terminated and Eligible Optionees will retain all of their Eligible Options, which will remain outstanding on their current terms and conditions. The absence of withdrawal rights after the Election Period, and the fact that consummation of the Program is subject to satisfaction of certain conditions after the end of the Election Period, will be prominently highlighted in the information regarding the Program distributed to Eligible Optionees.
Eligible Optionees who elect to participate in the Program will be paid for their Eligible Options tendered into the Program on the earliest administratively feasible date following the end of the Averaging Period. Eligible Optionees who elect to participate in the Program will be paid an amount equal to the amount received by Comcast for issuing the corresponding options to JPMorgan (the " JPMorgan Options "), less the estimated expenses incurred by Comcast in administering the Program, as discussed below. The amount to be paid by JPMorgan for the JPMorgan Options will be negotiated on an arm's length basis between Comcast and JPMorgan, in part by reference to Black-Scholes and other option pricing models.
The gross payment due to each Eligible Optionee will be reduced by $20 plus 1.5% of the gross payment, representing an approximation of the expenses incurred by Comcast in administering the Program attributable to each such Eligible Optionee. This expense reimbursement will be sufficient to cover the estimated out-of-pocket expenses that Comcast will incur in implementing the Program.
In contrast to the Microsoft Program, all Eligible Optionees will receive the amount due to them in one lump sum payment promptly after the completion of the Averaging Period, and the price to be paid by JPMorgan to Comcast (and thus the corresponding payment by Comcast to Eligible Optionees) will not be reduced by virtue of any shortening of the remaining terms of the JPMorgan Options in relation to the remaining terms of the corresponding Eligible Options tendered in the Program, i. e. the time to maturity of the JPMorgan Options will be identical to those of the corresponding Eligible Options tendered.
Eligible Options accepted and cancelled by Comcast under the Program will be removed from, and will no longer be subject to, the Plans. The shares underlying the cancelled options will not be available for future grant under the Plans and will be deregistered from Comcast's relevant registration statements on Form S-8.
Following the end of the Election Period and once the number of Eligible Options tendered under the Program has been determined, Comcast will sell to JPMorgan the JPMorgan Options. The JPMorgan Options will not be eligible for registration on Form S-8. Instead, Comcast will file with the Commission a registration statement on Form S-3 relating to the primary offering of the common stock underlying the JPMorgan Options.
Although we do not request that the Staff express any position with respect to the role of JPMorgan in the Program, we would bring to your attention the fact that Comcast will exercise complete autonomy, control and independence in making all decisions whether or not to implement the Program in this or any other form, the timing of the Program, the eligibility of Comcast's option holders to participate in the Program, and which options are eligible for the Program. JPMorgan will not solicit, encourage or recommend participation by option holders in the Program. Comcast, alone, will make all determinations relating to the eligibility and validity of elections to participate in the Program and the validity of options that option holders elect to tender under the Program. JPMorgan will not pay option holders for options tendered under the Program and option holders will look solely and exclusively to Comcast for payments. Comcast will engage an independent information agent which will be responsible for providing guidance to Eligible Optionees who have questions about their eligibility to participate in, and steps necessary to participate in, the Program; and JPMorgan will not communicate directly with option holders concerning the Program. Although not an anticipated circumstance, if upon sale of JPMorgan Options under the Program, JPMorgan were to be the beneficial owner of more than five percent of a class of Comcast voting equity securities, JPMorgan would timely comply with all applicable provisions of Regulation 13D-G, including, as applicable, the filing of a statement on Schedule 13D or 13G. Based on the current estimated number of Eligible Options and the number of shares of each relevant class of Comcast common stock outstanding, it is unlikely that JPMorgan would become the beneficial owner of more than five percent of any such class merely through the purchase of the JPMorgan Options.
VI. 토론.
The Program is being offered to Eligible Optionees by Comcast. Comcast alone will pay participants for the Eligible Options tendered under the Program; thus, the rules promulgated under the Exchange Act related to issuer tender offers are principally relevant to the Program. Specifically, Rule 13e-4 promulgated under the Exchange Act governs any "issuer tender offer," which is defined in paragraph (a)(2) thereof as "a tender offer for, or a request or invitation for tenders of, any class of equity security, made by the issuer of such class of equity security or by an affiliate of such issuer."
Generally, the regulatory and functional characteristics of the Program are most closely similar to those addressed by the Staff and by the Commission in the context of the Microsoft Program and are similar to those addressed by the Staff and by the Commission in the context of stock option exchange offers (" Option Repricing Offers ") 5 and issuer share repurchase programs (" Issuer Stock Purchaser Facilities "). 6 The Microsoft Program, the Option Repricing Offers and the Issuer Stock Purchaser Facilities are referred to collectively in this letter as " Analogous Facilities ."
We hereby request that in relation to the Program, the Staff grant Comcast relief from compliance with specific provisions of Rule 13e-4 pursuant to Rule 13e-4(h)(9) thereof and confirm that the Staff will not recommend that the Commission take enforcement action pursuant to Rules 14e-1(b) and (c).
Withdrawal Rights (Rule 13e-4(f)(2)(ii))
The Program may present "withdrawal rights" issues, arising from the fact that elections by option holders to tender Eligible Options under the Program may not be withdrawn after the end of the Election Period and the Eligible Options tendered by option holders under the Program would be accepted at the end of the Election Period subject to consummation of the closing of the transactions contemplated by the Program, which is expected to occur after the end of the Averaging Period, which may be more than 40 business days from the commencement of the issuer tender offer. Under the Program, an option holder will have full withdrawal rights during the Election Period, which will be at least 20 business days, but will not be able to withdraw an election after that period has expired. We note that the Microsoft Program did not provide withdrawal rights between that program's election period and the date payment was made to those electing to participate in the program (a period of approximately the same length of time as in the Program at issue here). We further note that none of the Option Repricing Offers provided any withdrawal rights during the six month pricing period for such offers, which is considerably longer than the period of time between the end of the Election Period and the date that the amount of cash that Eligible Optionees may receive for the Eligible Options will be determined and Comcast's payment obligations to its option holders will be fixed.
We recognize that the Staff and Commission do not generally permit the existence of conditions to an offer after withdrawal rights have expired. However, the structure of the Program, and in particular the pricing features of the Program, require an Averaging Period to occur after the Election Period ends, and thereby necessitate the existence of such conditions. Consummation of the Program requires the satisfaction or waiver of certain conditions in order for it to successfully close as contemplated in order to achieve the purposes Comcast aims to fulfill. The limitations on withdrawal rights and the fact that the Program is subject to the satisfaction of certain conditions following the Election Period will be prominently disclosed in the information regarding the Program distributed to Eligible Optionees.
All Holders Rule (Rule 13e-4(f)(8)(i))
The Program may present "all holders" issues because the Program excludes current employees, officers and directors of Comcast.
Comcast does not view employee stock options solely as additional compensation to its employees, but as an important means by which the company can align the interests of its employees with its own, providing significant productivity benefits and incentives to employees. However, these benefits and objectives are absent in the case of option holders who are not current employees. In the hands of non-employees such options provide none of the critical benefit of incentivizing employees, which was the fundamental compensatory objective at the time of initial issuance of the Eligible Options or the predecessor options. By providing fixed cash value to the Eligible Optionees, the Program serves Comcast's compensation objectives by providing the non-employee holders of Eligible Options with value for their Comcast options while freeing up resources that Comcast will be free to apply to future equity-based compensation programs for its current employees, as and when determined by the Comcast board of directors or appropriate board committee. In this regard, we note that the Staff has not objected to the treatment of options issued under a stock option plan and held by employees and non-employees as separate classes of securities for the purposes of the "all holders" rule. See Microsoft Corporation and Digimarc Corporation. We also note that the Staff has in the past exempted issuer self-tender offers from the "all holders" rule where the offer was extended only to securityholders who were not employees, officers or directors. See, e. g., Science Applications International Corporation, SEC No-Action Letter (July 2, 1992) and Peter Kiewit Sons', Inc., Kiewit Materials Company, SEC No-Action Letter (August 4, 2000).
We further note that the purpose behind Rule 13e-4 is to prevent fraudulent, deceptive or manipulative acts or practices in connection with issuer tender offers. In paragraph (h)(9) of Rule 13e-4, the Commission was given the express authority to grant an exemption from all or part of the rule where offers for securities that are the subject of an issuer tender offer will not result in abuses of the type that the rule was designed to prevent. As Comcast will provide all Eligible Optionees with all material information necessary for them to make an informed decision regarding the Eligible Options they hold, we believe that the proposed limited tender offer to non-employee holders of options originally granted as part of a compensatory benefit plan would not give rise to the potential for the fraud, deception and manipulation which Rule 13e-4 was designed to prevent. Granting an exemption from the "all holders" rule for the Program will be consistent with actions taken by the Commission in situations where the "all holders" rule was implicated, but where, as in Comcast's case, the potential for fraud, deception and manipulation did not exist. See Peter Kiewit Sons', Inc., Kiewit Materials Company and Science Applications International Corporation.
Fixed/Variable Price (Rule 13e-4 and Rule 14e-1(b))
We believe that the pricing methodology of the Program is consistent with the positions taken by the Staff with respect to the Microsoft Program, the Option Repricing Offers and the Issuer Stock Purchase Facilities, which we believe established that absolute price certainty is not an essential requirement so long as a rational and objective pricing methodology is employed. See Microsoft Corporation, Accenture Ltd. and Westamerica Bancorporation. Moreover, the proposed average closing price methodology presents to Eligible Optionees a better opportunity to know final pricing terms at an earlier time than in the case of the Option Repricing Offers, in which pricing terms were not known until six months and a day after irrevocable commitment from the participant. In addition, the use of an averaging period will expose participants in the Program to less price volatility risk than in the case of the Option Repricing Offers, which established the terms of the repriced options on the basis of a single day's stock price. The Program also provides Eligible Optionees with the opportunity to estimate their total payments at the beginning of and throughout the Election Period, by reference to a table that will be provided to them, as described above.
Prompt Payment (Rule 13e-4(f)(5), Rule 14e-1(c))
The Program may present "prompt payment" issues, arising from the facts that the payment for Eligible Options tendered under the Program will not be determined until the end of the Averaging Period. These "prompt payment" issues are addressed under the headings "Withdrawal Rights" and "Fixed/Variable Price" above. As noted above, the fact that the Program is subject to the satisfaction of certain conditions following the end of the Election Period will be prominently disclosed in the information regarding the Program distributed to Eligible Optionees.
Based on the similarity of the functional objectives of Comcast's contemplated Program, the Option Repricing Offers and the Microsoft Program, and the similarity of the mechanical features of the Program and the Analogous Facilities, we believe it is appropriate to afford to the Program the same established framework of functional relief that has been granted in the context of these precedents.
VII. 결론.
In light of the foregoing discussion, we respectfully ask that, in relation to the Program and consistent with the foregoing discussion, the Staff grant Comcast relief from compliance with specific provisions of Rule 13e-4 of the General Rules and Regulations under the Exchange Act pursuant to Rule 13e-4(h)(9) thereof and that the Staff confirm that it will not recommend that the Commission take enforcement action pursuant to Rules 14e-1(b) and (c) thereof. If for any reason you do not agree with our conclusions as set forth herein, we would gratefully appreciate the opportunity to discuss by telephone any questions or comments members of the Division may have regarding our requests contained herein, prior to any written response to this letter. Please contact me at 215-981-4773 with your questions, comments or requests for additional information.
In accordance with SEC Release No. 33-6269, we have submitted seven copies of this letter in addition to this original.
Very truly yours,
/s/ Robert A. Friedel.
1 See Microsoft Corporation , SEC No-Action Letter (October 15, 2003).
2 Comcast also has authorized and outstanding Class B Common Stock and preferred stock, neither of which is registered under the Exchange Act or covered by Eligible Options.
3 Substantially all Eligible Options are employee options granted by Broadband pursuant to the Broadband Adjustment Plan to current or former Broadband employees or former AT&T Corp. employees as of the date of the Broadband Acquisition. The remaining Eligible Options are held by former Comcast employees who became or become disabled, or the estates of employees who have died, in either case within one year prior to the closing of the Program.
4 During the Election Period, Eligible Optionees will be permitted to withdraw a previous election to participate in the Program either through the submission of a paper withdrawal form, through the web-based system or by speaking to a call center representative by telephone, regardless of which method they used to indicate their election to participate.

No comments:

Post a Comment